Bivak

In de augustus vindt het hoogtepunt van het chirojaar plaats: Bivak! Hierbij vertrekken we met de trein naar een locatie in België om daar dan 6 dagen te verblijven. We spelen spelletjes, eten heerlijke maaltijden en eindigen het kamp met een gezellig kampvuur. 

Chiro Atrejoe kan indien nodig een bedje en/of een slaapzak voorzien voor u kind. Als dit nodig is, dient dit aangegeven te worden bij de inschrijvingen. 

Dit jaar (2023) vindt het Bivak plaats van 12 - 17 augustus in Pelt.

De inschrijvingen voor het bivak lopen van 27 april tot 21 juli (2024).  

Hoe verloopt zo'n Bivak?

Voor bivak werken we met inschrijvingen.  Op voorhand wordt er een google forms verpsreid. Er wordt verwacht om deze in te vullen per kind dat deelneemt. Betalen kan via overschrijving of cash tijdens de huisbezoeken.

Bij de ingeschreven kinderen wordt er op huisbezoek gekomen, waar er gevraagd wordt om een medische fiche in te vullen voor de ingeschreven kinderen. Hierdoor weet de leiding of uw kind allergieën heeft, medicatie nodig heeft, etc. 

De valiezen worden de dag voor het vertrek verzameld op de lokalen, waar ze met de camion worden vervoerd naar de kamplocatie op de dag van vertrek. 

Op de dag van vertrek worden alle kinderen op het aangekondigde uur verwacht aan Aalst station. 

Op een klassieke dag worden de leden gewekt om 8 uur, dan maken ze zich klaar voor de dag. Om 8u30 is het ochtendformatie en gaan we ontbijten. Vanaf dan worden er spelletjes gespeeld. 

Doorheen de dag wordt er middageten, avondeten en een vieruurtje voorzien door onze geweldige kokkies! 

's Avonds wordt er een groepsactiviteit of avondspel per afdeling voorzien en dan gaan de leden slapen. Slaaptijd hangt  af van de afdeling waarin het lid zit.

Op de laatste dag wordt er opgestaan, ontbeten en wordt er opgeruimd. Dan worden er nog een aantal groepspelletjes gespeeld. Ten slotte nemen we het openbaar vervoer terug naar station Aalst. Daar houden we de slotformatie rond de middag en dan mogen de leden naar huis. 

Wat kost zo'n Bivak?

Voor een lenteweekend vragen wij voor het eerste kind 50 euro. Als er nog broers of zussen meegaan, vragen wij voor elke extra broer of zus 45 euro. Indien uw kind een Uitpas met kansentarief heeft, dient u slechts 5 euro te betalen als u het nummer van de Uitpas doorgeeft aan ons.

Kortgezegd, het bedrag is:

Betalen kan gepast tijdens de huisbezoeken of door over te schrijven op volgende bankrekening: BE91 0688 9365 6276 met als mededeling: Bivak (jaar) + naam/namen kinderen

Neem zeker kleren/schoenen mee die vuil mogen worden

Alle waardevolle voorwerpen (Gsm's, speakers...) worden meegenomen op eigen risico. De Leiding bepaalt in hoeverre deze gebruikt mogen worden.